Jammie, springrolls! Snel een echt lekkere gezonde maaltijd op tafel? Ga voor springrolls.


Ingrediënten:

rijstvellen

rijstnoedels (of andere noedels die je lekker vindt).

voor de vulling eigenlijk alles wat je lekker vindt. Ik heb twee gemaakt. Één koude met gerookte kip (nodig; 100 gram gerookte kip, sla, geraspte worteltjes, komkommer in slietjes, verse kruiden zoals peterselie, koriander en munt en sesamolie). En een warme met talapia (nodig; 100 gram talapia, courgette in sliertjes, geraspte wortel, sesamolie en rijstazijn).

Voor erbij; hoi sin saus of dikke ketjap en cassave chips..

image  image

Hoe maak je het?

de koude variant:

  1. Kook de noedels volgens de verpakking.
  2. zet alles voor de vulling klaar, gesneden en al.
  3. wel de rijstvellen ongeveer een minuut in warm water.
  4. leg de stukjes kip op de rijst vellen. Leg daarop de sla en kruiden en de sliertjes komkommer, wortel en noedels. Besprenkel met wat sesamolie, peper en zout.
  5. rol op.

image  image

de warme variant:

  1. Kook de noedels volgens gebruiksaanwijzing op de verpakking.
  2. snij de vis in stukjes en bak in een pannetje, leg daarna apart.
  3. roerbak de courgette en wortel kort, voeg de noedels toe en breng op smaak met de sesamolie, azijn en peper en zout.
  4. wel de rijstvellen ongeveer een minuut in warm water.
  5. leg de stukjes vis erop. Leg daarop de warme noedel/groente mix en rol op.

lekker met hoi sin saus, eventueel met pinda’s of met dikke ketjap. Ik vind cassavechips er ook heerlijk bij 😉

eet smakelijk.